Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

På Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i konsumentärenden.

Du kan vända dig till konsumentrådgivningen när du

  • vill ha råd före köp
  • vill göra miljö- och klimatsmarta val
  • har frågor om telefoner och abonnemang
  • ska skriva avtal med en hantverkare
  • har frågor om bilköp och bilreparationer
  • är missnöjd med en vara du har köpt
  • vill ha hjälp att kontakta företag vid en reklamation
  • vill ha stöd när du ska anmäla något till Allmänna Reklamationsnämnden.

Konsumentrådgivningen erbjuder också föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt och ekonomi.

Pröva ett ärende i lokala konsumentrådet

Lokala konsumentrådet är ett samarbete mellan den lokala konsumentverksamheten och handeln. Rådet prövar tvister mellan konsumenter och företag i Uppsala kommun. Att pröva ett ärende i konsumentrådet är kostnadsfritt.

Kontakta Konsument Uppsala för att komma i kontakt med konsumentrådet.

Kontakta Konsument Uppsala, konsumentrådgivningen

Kontakta oss via formulär

Besökstider

Konsumentrådgivningen har öppet för kortare drop in-besök.

Måndag och tisdag 13.00-16.00
Onsdag och torsdag 9.00-12.00

Telefonrådgivning

Vi nås som bäst måndag–fredag 9.00–16.30. Om vi inte svarar kan du lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi kan.

Telefon:
018-727 18 20
Besöksadress:
Stadshuset, Stadshusgatan 2
Postadress:
Uppsala kommun, Konsument Uppsala, 753 75 Uppsala