På Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i konsumentärenden.
Du kan vända dig till konsumentrådgivningen när du
- vill ha råd före köp
- vill göra miljö- och klimatsmarta val
- har frågor om telefoner och abonnemang
- ska skriva avtal med en hantverkare
- har frågor om bilköp och bilreparationer
- är missnöjd med en vara du har köpt
- vill ha hjälp att kontakta företag vid en reklamation
- vill ha stöd när du ska anmäla något till Allmänna Reklamationsnämnden.
Konsumentrådgivningen erbjuder också föreläsningar och gruppdiskussioner om konsumenträtt och ekonomi.
Aktuellt på Konsument Uppsala
Tips från Konsument Uppsala
Tips till dig som har svårt att få pengarna att räcka
Fyra tips till dig som handlar på nätet
Så undviker du fällor när du anlitar hantverkare
Konsument Uppsala tipsar - det här kan du tänka på om du ska köpa begagnad bil
Tre tips om du ska köpa begagnad bil (Konsument Uppsala på youtube)
Handla hållbart - tips från Konsument Uppsala
Kan du reklamera secondhand köp? (Konsument Uppsala på facebook)
Pröva ett ärende i lokala konsumentrådet
Lokala konsumentrådet är ett samarbete mellan den lokala konsumentverksamheten och handeln. Rådet prövar tvister mellan konsumenter och företag i Uppsala kommun. Att pröva ett ärende i konsumentrådet är kostnadsfritt.
Kontakta Konsument Uppsala för att komma i kontakt med konsumentrådet.
Besökstider
Konsumentrådgivningen har öppet för kortare drop-in-besök.
Måndag 13-16
Tisdag och onsdag 9-12
Torsdag 13-16
Telefonrådgivning
Vi nås som bäst måndag–fredag 9.00–16.30. Om vi inte svarar kan du lämna ett meddelande så ringer vi upp så snart vi kan.