Om du inte är nöjd med den hjälp du får eller om du vill lämna andra synpunkter vill vi att du kontaktar oss. Det kan du göra på flera sätt:
- Kontakta personal eller chef på den verksamhet det gäller.
- Skicka synpunkter till omsorgsförvaltningen via webbformulär.
- Prata med din biståndshandläggare.
- Om du har synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvården eller tandvården inom både kommun och region kan du vända dig till patientnämnden. Patientnämnden på webbplatsen 1177 Vårdguiden.
- Om du har upplevt brister i samband med vård, behandling eller omsorg kan du göra en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Inspektionen för vård och omsorg.
- Om du som patient råkar ut för en skada i samband med hälso- och sjukvård och vill kräva ersättning från patientförsäkringen kan du göra en skadeanmälan. För att göra en skadeanmälan fyller du i och skriver ut en blankett som du sedan skickar in till patientförsäkringen. Fyll i och skriv ut blanketten Skadeanmälan patientskada. (PDF, 41 KB)
Skicka din skadeanmälan till: Svenska Kommun Försäkrings AB, Drottninggatan 35, 803 11 Gävle
Öppettider reception Fyrisborgsgatan 1 (ledning och avdelningen för systemledning)
Måndag–torsdag 7.45–16.00.
Fredag 7.45–15.00.
Dag före helgdag 7.45–12.00.
Öppettider reception Svartbäcksgatan 44 (biståndshandläggare)
Måndag–torsdag 8.00–16.30.
Fredag 8.00–16.00