
Vårt mål är att erbjuda god vård och omsorg. Om du inte är nöjd med den hjälp du får eller om du vill lämna andra synpunkter vill vi att du kontaktar oss.
Du kan lämna dina synpunkter eller ditt förbättringsförslag direkt här på webben:
Lämna synpunkter via webbformulär-
- Kontakta personal eller chef på den verksamhet det gäller.
- Prata med din biståndshandläggare.
- Om du har synpunkter och klagomål på hälso- och sjukvården eller tandvården inom både kommun och region kan du vända dig till patientnämnden. Patientnämnden på webbplatsen 1177 Vårdguiden.
- Om du har upplevt brister i samband med vård, behandling eller omsorg kan du göra en anmälan till Inspektionen för vård och omsorg (IVO). Inspektionen för vård och omsorg.
- Om du som patient råkar ut för en skada i samband med hälso- och sjukvård och vill kräva ersättning från patientförsäkringen kan du göra en skadeanmälan. På Svenska kommun försäkrings ABs webbplats kan du läsa mer om detta och göra din anmälan.
Kontaktcenter i Stadshuset
Uppsala kommuns Kontaktcenter hjälper dig att hitta svar på allmänna frågor eller komma i kontakt med en handläggare på vård- och omsorgsförvaltningen.
Se öppettider och få mer information om Kontaktcenter
Kommunens biståndshandläggare
Du når kommunens biståndshandläggare för funktionsnedsättning och äldreomsorg via telefon eller e-post.
Se kontaktuppgifter till kommunens biståndshandläggare
vård- och omsorgsförvaltningen
753 75 Uppsala