Rapport

Skolors och förskolors användning av närnatur

Undersökning av hur Uppsalas skolor och förskolor använder stadens gröna utemiljöer. Underlagsrapport till översiktsplan för Uppsala kommun 2016.

Sammanfattning

Uppsala stad växer och förtätas, samtidigt som skolor och förskolor behöver natur nära för att kunna fullgöra sitt uppdrag. Dessa båda behov måste gå att kombinera. Denna rapport vill bidra till att sprida kunskap om varför barn behöver natur och vilka områden det handlar om i och kring Uppsala stad. Rapporten, med sina kartor, kan därför utgöra värdefullt underlag i kommunens planprocesser.

Dokumentet är en underlagsrapport till översiktsplan för Uppsala kommun 2016.

Läs alla underlagsrapporter och styrdokument som ligger till grund för översiktsplan 2016.