Välkommen på Minimässa i Oxsätra

Har du byggdrömmar, eller frågor om vatten, avfall och avlopp? Eller har du tankar om utvecklingen av bygderna runt Oxsätra och Åkerlänna med omnejd? Kom då till minimässan i Oxsätra och få möjlighet att prata om dina lokalt förankrade perspektiv och synpunkter samt för att få information och rådgivning av kommunen.

Handlar'n i Oxsätra

Bland annat så kommer äldreombudsmannen att vara på plats och berätta om sitt arbete och om äldres rätt till delaktighet i samhällsutvecklingen. Ta med dina åsikter och funderingar kring hur det är att åldras i Uppsala kommun.

Datum: Lördag 13 maj
Tid: 10-14
Plats: Handlar'n i Oxsätra

Kommunala funktioner som kommer att vara på plats är:

• Stadsbyggnadsförvaltningen
    • Bygglov
    • Energi- och klimatrådgivare
    • Landsbygdsstrateger
  • Miljöförvaltningen
  • Uppsala vatten och avfall AB
  • Äldreombudsmannen

Minimässan sker samtidigt som Våryran vid Handlar'n i Oxsätra, i samarbete med Oxsätra Åkerlänna Utveckling AB.

Information om Våryran på Handlar'n i Oxsätras Facebook-sida.

Information om Oxsätra Åkerlänna Utveckling AB.

Information om landsbygdsutveckling i Uppsala kommun.