Besök Drömarbetsstaden och öka dina chanser till jobb

Den 9 maj har du möjlighet att delta i den allra första jobbfestivalen Drömarbetsstaden i Uppsala. På plats kan du mingla och knyta kontakter med företag och andra arbetsgivare. Deltagande i Drömarbetsstaden är kostnadsfritt.

Datum: 9 maj 2023
Plats: Torgytan utanför Brasserie21 vid Studenternas IP
Tid: kl. 11.00-19.00

Utbildnings- och jobbcenter är på plats

Uppsala kommun Utbildnings- och jobbcenter är på plats i Drömarbetsstaden vid den nya danspaviljongen på torgytan. Där kan du som är ute efter nya utmaningar eller är arbetssökande komma och prata med oss om dina chanser till jobb. Vi hjälper dig med:

• Hur du skriver ett CV och personligt brev.
  • Vad du behöver tänka på inför en intervju.
  • Olika sätt som kan hjälpa dig att hitta ett jobb.
  • Tips på kurser och utbildningar inom vuxenutbildning.
  • Aktuella kurser på Utbildnings- och jobbcenter.

På plats kan du också träffa andra kommunala verksamheter och prata om dina arbetsmöjligheter hos kommunen.

Kommunens verksamheter som finns på plats är:

• Hemvård/ Hemtjänst
  • Gemensam Service
  • Uppsala Konsert & Kongress AB
  • Uppsala kommun arenor och fastigheter AB
  • Vård- och omsorgsförvaltningen LSS - Grupp- och service, Daglig verksamhet och Stödfamilj
  • Uppsala kommun Vikarieförmedling
  • Uppsala kommun Fritid
  • Uppsala kommun Stödjande insatser
  • Uppsala kommun Särskilt Boende

Om Drömarbetsstaden

Drömarbetsstaden anordnas av Relation och Heja Uppsala i samarbete med Uppsala kommun.

Läs mer om Drömarbetsstaden och se vilka andra arbetsgivare medverkar på jobbfestivalen. Där kan du också föranmäla dig kostnadsfritt.

Läs om Drömarbetsstaden på dromarbetsstaden.se