Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Nyhet

Konsument Uppsala ger dig råd om din vardagsekonomi

Har du köpt eller planerar att köpa en vara, tjänst eller en produkt? Är du osäker på om din ekonomi tillåter köpet? Hos Konsument Uppsala kan du som bor i Uppsala få kostnadsfri upplysning och rådgivning i olika konsumentärenden.

Text på grönblå bakgrund: Konsument Uppsala öppettider

Hos Konsument Uppsala kan du planera och få råd inför och efter ett köp. Konsument Uppsala hjälper dig bland annat med att göra miljö- och klimatsmarta val i dina köp, stöd med att skriva ett avtal med en hantverkare eller om du har frågor om bilköp.

– Vi ger kostnadsfri rådgivning till personer som har olika frågor om sin privatekonomi eller när de ska köpa eller klaga på en vara. En undersökning från 2017 som Konsumentverket gjorde visar att misslyckade köp kostar konsumenter cirka 7 000 kronor per person och år. Konsumentrådgivningen i Uppsala har mellan 2019–2022 räddat drygt 3,1 miljoner kronor åt kommunens invånare, säger Sandra Mansour som är konsumentrådgivare på Uppsala kommun.

Måndag till torsdag erbjuder konsumentrådgivningen också personlig rådgivning på Stadshuset.

Konsument Uppsala önskar dig varmt välkommen på besök för rådgivning.

Kontakta Konsument Uppsala

Telefonrådgivning och tidsbokning: 018–727 18 20
Besöksadress: Stadshuset, Stadshusgatan 2
E-post: konsumentuppsala@uppsala.se
Kontakt via webbformulär

Öppettider för drop-in

Måndag 13–16
Tisdag, onsdag 9–12
Torsdag 13–16

Konsumentrådgivning hos Konsument Uppsala
Budget- och skuldrådgivning hos Konsument Uppsala