Kakor (cookies)

Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

  1. Förfrågningsunderlag

    Nedan finns förfrågningsunderlag gällande från 1 juni 2023. I TendSign finns avtal med avtalsvillkor

    Förfrågningsunderlag gällande från 1 juni 2023 (PDF, 379 KB)

  2. Ansök om godkännande

    Företag, organisationer eller stiftelser som vill utföra ledsagarservice inom ramen för eget val kan ansöka om godkännande hos Uppsala kommun. Utförare måste uppfylla ett antal krav som kommunen fastställt i ett förfrågningsunderlag. Det är både ekonomiska krav och kvalitetskrav. 

    Ansökan kan endast lämnas in elektroniskt via Mercells anbudstjänst TendSign via denna länk:

    Ansök om godkännande

    Frågor om hur ansökan lämnas i TendSign eller tekniska frågor om tjänsten kan ställas via funktionen Kontakta TendSign Support, via e-post till tendsignsupport@mercell.com eller via telefon 0771-440 200.

    TendSign Support har öppet vardagar klockan 07.00-17.00. För frågor gällande förfrågningsunderlaget hänvisas den sökande till kontaktperson på vård- och omsorgsförvaltningen.

    Kompletta ansökningshandlingar behandlas löpande, det finns alltså inte någon sista ansökningsdag. Ett godkännande innebär inte någon garanti för utföraren att få uppdrag. Ersättning betalas endast ut vid utförda uppdrag.

    Styrdokument som det hänvisas till i förfrågningsunderlaget finns på Utförarwebb vård och omsorg.

  3. Lämna uppgifter

    I samband med ansökan om godkännande ska ni även lämna uppgifter om er verksamhet.

    Godkända utförare av ledsagarservice.

  4. Brukaren styr valet

    Den enskilde kan fritt välja mellan de godkända utförarna för att få beslut om ledsagarservice verkställt. En utförare ska kunna påbörja insatsen inom två veckor. Om den enskilde inte är nöjd med sitt val finns möjlighet att välja en annan utförare. Byte av utförare måste meddelas minst två veckor i förväg.

  5. Ändra

    Här finns blankett för att göra ändringar i befintliga avtal.

    Ändringsanmälan för uppgifter i avtal, inom ledsagarservice (PDF, 287 KB)

    Bytesblankett (PDF, 232 KB)

    Ändringsanmälan kan skickas till Uppsala kommun via e-post. Bytesblankett ska postas in.

    Uppsala kommun
    vård- och omsorgsförvaltningen
    753 75 UPPSALA

    vard-ochomsorgsforvaltningen@uppsala.se

  6. Kontakt

    Elli Rouzbahani, Strateg
    Telefon: 018-726 09 99
    E-post: elli.rouzbahani@uppsala.se

Nyheter om leverantör och utförare

  • Ulrika Hammarström Årets Företagare i Uppsala

    I går gick den årliga Företagargalan av stapeln då företag som gnistrat lite extra under året hyllas. På torsdagskvällen fick Ulrika Hammarström, Scandinavian CROs grundare och vd, ta emot kvällens finaste utmärkelse, Årets företagare på Uppsala slott.

  • Bättre uppföljning och klarspråk förenklar för kommunens underleverantörer

    Kommunen upphandlar varor och tjänster för cirka sex miljarder per år. I genomsnitt finns varje år cirka 2 500 aktiva avtal med leverantörer till kommunala verksamheter. Under 2024 är det högaktuellt med försörjningsberedskap och hållbarhet.

  • Drygt 620 politiker och kommunanställda har utbildats i företagandets villkor

    Företagen är basen i Uppsalas fortsatta framgång. Att utbilda kommunala tjänstepersoner och politiker i företagandet villkor är ett sätt att stärka kommunens förmåga att vara en bra samarbetspartner till näringslivet för fortsatt hållbar tillväxt.

Se fler nyheter