Kakor på uppsala.se

Vi använder nödvändiga kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera.

Vi skulle vilja sätta lite fler kakor för olika funktioner som hjälper dig som användare.
Vi vill också sätta kakor för statistik så vi kan analysera och förbättra webbplatsen.
Du kan när du vill ändra dina inställningar.

Ledigt jobb

Upphandlare

Diarienr:
KSN-2022-02187
Arbetsplats:
Upphandlingsavdelningen
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Är du är redo för en ny utmaning och vill förvalta skattebetalarnas pengar på bästa sätt? Är du nyfiken på hur det är att arbeta som upphandlare på Uppsala kommun? Välkommen till oss, en spännande arbetsplats där det händer mycket framöver. Vill du vara med? Då kan det här vara jobbet för dig! 

Uppsala är med sina över 235 000 invånare Sveriges fjärde största stad och kombinerar den stora stadens puls med den mindre stadens närhet och intimitet. Kommunen är bland Sveriges snabbast växande och ligger mycket bra geografiskt placerad med kort avstånd till Arlanda och endast 30 minuters pendlingsväg till Stockholm.

Uppsala kommun köper varor och tjänster för flera miljarder kronor varje år. Ett effektivt, affärsmässigt och strategiskt upphandlingsarbete är därför ett viktigt verktyg för att uppfylla kommunens mål och bidra till en ekonomisk, social och ekologisk hållbar utveckling. Vi på Avdelning Upphandling ansvarar för kommunens ramavtal samt objektsspecifika upphandlingar. Vi består idag av ca 70 medarbetare fördelat på två upphandlingsenheter samt en enhet för inköp och enheten för logistik.

Upphandlarna jobbar inom olika kategoriteam fördelade på två enheter: Enhet Fastighet och entreprenad består av 3 kategorier: Fastighet och entreprenad och Fordon och transport och livsmedel. Enhet Varor och tjänster består av 4 kategorier: IT och Tjänster och Varor, och Vård & omsorg.

Ditt uppdrag

I arbetet ingår att delta i planering och paketering av upphandlingsuppdrag och besluta om upphandlingsförfaranden. Det ingår även att aktivt delta i förbättringsarbetet gällande upphandlingsprocesser, upprätta kontrakt till berörda verksamheter samt ge råd och stöd i upphandlingstekniska och entreprenadjuridiska frågor.

I uppdraget ingår även att:
- Upphandla ramavtal
- Förhandla med leverantörer
- Bevaka ny lagstiftning
- Delta i leverantörsmöten.

Din bakgrund

Vi söker dig som har högskoleutbildning eller KY/YH-utbildning inom inköp, ekonomi eller juridik, akademisk utbildning inom ekonomi eller annan utbildning relevant utbildning. Vi ser också att du har erfarenhet av inköpsarbete och goda kunskaper om lagstiftningen som reglerar offentlig upphandling. Tjänsten kräver goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i officepaketet. Vidare är det en fördel om du har utbildning inom LOU och LUFS eller att du har erfarenhet av upphandlingsarbete, avtalsförvaltning eller avtalsuppföljning. Kunskaper om upphandling av Konsulttjänster och/eller entreprenadupphandling är en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller i en politiskt styrd organisation.

Du är en flexibel person som har förmågan att se möjligheter i förändringar samtidigt som du är pedagogisk och har förståelse för människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Vidare är du ansvarstagande och driver ditt arbete framåt för att nå resultat. Du är en serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Sist men inte minst är du bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Linnéa Sundstedt, enhetschef, 018-727 21 21
Manfred Romedal, enhetschef, 018-727 12 71
Helena Sköld Lövgren, avdelningschef, 018-727 21 24.

Facklig företrädare:
Akademikerförbundet SSR/SACO Maria Persson, 018-727 24 24
Akavia Jonny Eliasson, 018-727 22 12
Sveriges ingenjörer Peter Nõu, 018-727 16 95
Vision Liselotte Ehn, 018-727 49 49.

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 09 18.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, kansli samt enheten för omvärld och ledningsstöd. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Anställningsvillkor

Anställningsform: Allmän visstidsanställning Omfattning: 100% Tillträde: Omgående till Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet vid "Har du frågor gällande registrering av din ansökan" så kommer du att bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet