Kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att uppsala.se ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om hur vi använder kakor på uppsala.se
Ledigt jobb

Biståndshandläggare till Myndighet ÄLN i Uppsala

Diarienr:
ALN-2021-00476
Arbetsplats:
Myndighet ÄLN i Uppsala
Förvaltning:
Vård- och omsorgsförvaltningen
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Nu söker vi på Myndighet ÄLN dig som vill växa tillsammans med oss i Uppsala kommun. Som biståndshandläggare hos oss är det viktigt att du verkligen vill göra skillnad ute i samhället. Har vi väckt ditt intresse? Välkommen med din ansökan till en riktigt spännande tjänst! 

Vård och omsorgsförvaltningen arbetar på uppdrag av äldrenämnden som ansvarar för att det finns service, vård och omsorg till personer över 65 år med nedsatt fysisk funktionsförmåga. 

Myndighet ÄLN är i sin tur indelad i fyra enheter med olika funktioner och ansvarsområden, såsom information/rådgivning, samordning av boendeplatser, utskrivningsplanering i samverkan med slutenvården, myndighetsutövning och uppföljning av insatser. Du erbjuds ett roligt, utmanande, meningsfullt arbete med trevliga och engagerade kollegor och chefer där du kan utvecklas och göra skillnad och vara medskapande.  Ni kommer att fördjupa era kompetenser inom myndighetsutövning och socialt arbete och vi ser fram emot era erfarenheter och bidrag till kvalitets- och verksamhetsutvecklingen. 

Ditt uppdrag

Att arbeta som biståndshandläggare på Myndighet ÄLN innebär i första hand att informera, utreda, bedöma och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen och följa upp beslut och insatser. Dessutom kommer du att samverka internt samt externt med utförare och andra huvudmän, aktivt medverka i kvalitets- och utvecklingsarbete, arbeta med dokumentation, individuella möten och vårdplaneringar. Din närmaste chef kommer att vara enhetschef, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet.

Din bakgrund

För att jobba som biståndshandläggare på Myndighet ÄLN krävs det att du har socionomexamen och kandidatexamen i beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete som biståndshandläggare och myndighetsutövning inom äldreomsorg, men det är inget krav. Du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och goda kunskaper i Office-paketet. Har du goda kunskaper i dokumentation samt kunskaper i finska språket är det meriterande.

Du är empatisk och kan snabbt sätta dig in i någon annans perspektiv eller situation samt kommunikativ som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Vidare är du en person som har en god samarbetsförmåga och relaterar till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Sist men inte minst är du är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Ann-Britt Larsson, enhetschef, 018-727 72 56
Anna Engqvist, enhetschef, 018-727 60 04

Fackliga företrädare:
Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff , 070-856 30 01
Vision, Lena Wiksten Andersson, 018-727 24 30

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till vård- och omsorgsförvaltningen. Här arbetar vi med stöd och vård till äldre och till personer med funktionsnedsättning. Det handlar om öppna insatser, hemtjänst, korttidsvård, särskilt boende, LSS-verksamhet, personlig assistans, socialpsykiatri och hälso- och sjukvård. Målet är att äldre och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Förvaltningen ansvarar också för biståndshandläggning, strategisk planering, upphandling och uppföljning.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Inom vård- och omsorgsförvaltningen har vi heltid som norm. Det innebär att alla tillsvidareanställda medarbetare i grunden har en heltidsanställning. Vid en eventuell intervju ges mer information om vad det innebär i denna tjänst.
Undantagna (från heltid som norm) är personliga assistenter.

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning, fyra tjänster Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet ovan vid "Har du frågor gällande rekryteringsprocessen/registrering av din ansökan" så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att klicka på "Sök jobbet".

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet