Kakor (cookies)

Vi använder kakor (cookies) för att uppsala.se ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta ditt besök godkänner du att vi använder kakor. Läs mer om hur vi använder kakor på uppsala.se
Ledigt jobb

IT- tekniker / Print-området till IT-Backoffice

Diarienr:
KSN-2021-02325
Arbetsplats:
IT-Backoffice
Förvaltning:
Kommunledningskontoret
Publicerad:
Sista ansökningsdag:

Har du teknisk erfarenhet inom Kopierings/ print-branschen och vill ta dig an en ny utmaning? Då kan du vara den vi letar efter till tjänsten som IT-tekniker/Print-området. Vi på IT-Backoffice erbjuder både en trevlig arbetsplats och goda möjligheter att utvecklas inom området. Välkommen med din ansökan! 

IT-Backoffice är placerad under IT-Infrastrukturenheten på Uppsala kommuns IT-stab och vi har ansvar för Telefoni, Audio Video, Print och kopiering, inköp och fakturering för hela IT-Infrastrukturenheten. IT-Infrastrukturenheten rymmer förutom IT-Backoffice även IT-Support, IT-Digitala enheter, IT-Drift och IT-Arbetsplats och Utveckling. IT-Infrastrukturenheten möter alla kommunens verksamheter i deras dagliga uppdrag och vi stöttar alla verksamheter i hela Uppsala kommun.

Läs mer om vår verksamhet här: Uppsala kommun

Ditt uppdrag

I rollen som Print-tekniker ingår att:

  • hantera samtliga inkomna ärenden i Ärnst (Oracle Service Cloud) inom Print området
  • ur ett tekniskt perspektiv hantera vår mjukvaror Managed Print Services (MPS) Cirrato, EveryonePrint, AutoStore, Gespage, FM-audit och Princh
  • ur ett funktionsperspektiv hantera vår MPS internt och mot verksamheterna
  • Inventera på plats i verksamheterna i samband med verksamhetsförändringar kopplade mot ändrade behov i verksamhet eller 1-1 byten av befintlig utrustning på plats
  • skapa beställningar utifrån den inventering som genomförts hos verksamheten
  • säkerställa att verksamheterna får den utrustning som överenskommits mellan verksamhet och oss kopplat mot leverantören
  • fakturagranska inom Print-området både mot leverantör och internt i ekonomisystemet
  • kravställande utifrån det gällande Print avtalet
  • kravställa utifrån Print-området kopplat mot upphandlingsprocessen
  • identifiera nya krav från verksamheterna och deras uppkomna behov kopplat mot upphandlingsprocessen
  • att utifrån gällande avtal jobba efter "Rätt-Maskin-På-Rätt-Plats" mot verksamheterna
  • Dokumentera inom hela Print-området genom att bla hålla MFP-listan, rutiner, guider uppdaterade

Din bakgrund

För att söka tjänsten ska du ha gymnasieutbildning med relevant inriktning och ha erfarenhet av teknisk erfarenhet inom Kopierings/ print-branschen, förståelse för nätverk, för Microsoft produkter samt för Apple produkter. Därutöver kräver arbetet goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska, goda kunskaper i engelska samt B-körkort. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom ramarna för LOU, ekonomi/ Budget/ Prognosarbete, erfarenhet av att ha hanterat beställningar/ leveranser mot större företag/ organisationer samt av att jobba med MPS inom en större organisation/ företag.

Du har förmåga till helhetssyn och att se frågor i ett större perspektiv. Du är serviceinriktad, lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Vidare är du en person som är bra på att strukturera, planera och prioritera ditt arbete samt att du är flexibel som ser möjligheter i förändringar.

Upplysningar

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Jonny Wänman, gruppchef, 018-727 10 60

Facklig företrädare:
Vision, Liselott Ehn, 018-727 49 49 

Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02.

I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Om vår organisation

Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, säkerhet och beredskap samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet.

Mer information om vår organisation hittar du på uppsala.se

Anställningsvillkor

Anställningsform: Tillsvidareanställning Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Lönebeskrivning: Enligt överenskommelse

Information

Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

När du söker jobb hos oss vill vi att du gör detta online. Klicka på knappen nedan ”Sök jobbet”.

Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska ringa det telefonnummer som finns angivet ovan vid "Har du frågor gällande rekryteringsprocessen/registrering av din ansökan" så kommer du bli guidad vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka genom att klicka på "Sök jobbet".

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sök jobbet